Alminde-Viuf spejderne

Oplevelser, udvikling og kammerater

Sommerlejr Port Arthur – 2014

Spejderlejr på Port Arthur.Lejrportalen
Vi var en gruppe spejdere og ledere fra Almind-Viuf, som tog på sommerlejr på Port Arthur ved Tommerup på Fyn.
Vi startede nede ved spejderhuset med at pakke bilerne og blive fordelt i dem. Vi begyndte at køre og da vi kom ud til motorvejen var der kø, det tog lang tid at køre dertil.

Da vi kom til lejren, fik vi sat teltene op og fik lavet lejrpladsen. Vi blev rigtigt gode venner med vores naboer Stepping.
Tirsdag tog vi på hike (en lang gåtur som er ca. 20-30 km), vi tog bussen til Odense hvorfra vi skulle starte. Vi gik gennem Odenses gågader, vi skulle undervejs finde en butik hvor vi skulle handle ind til aftensmaden. Vi gik ud til Odins bro, hvor vi skulle med en båd til Stige ø. Da vi var kommet derover, ville vi skynde os, fordi så kunne vi få et shelter, som vi kunne sove i.

Onsdag skulle vi retur, vi gik over en bro til Odense og videre ned til togstationen, Hike 1hvor vi skulle vente på toget. Vi tog toget til Tommerup station, det tog ca.15 min. På Tommerup station blev vi heldigvis hentet. Om natten var der natløb, som var guldgraverløb.

Vi var en af dagene sammen med Stepping, hvor vi lavede en vandkamp, drengene mod pigerne. Vejret var bare godt den uge og der var aktiviteter hver dag.

Lørdag skulle vi hjem, fredag havde vi pakket teltene ned, så vi ikke skulle gøre det om lørdagen. Fredag sov vi så under åben himmel, vi havde fået lov til at være længe oppe, men næsten alle sov ved 9-10 tiden. Lørdag skulle vi jo hjem, vi var meget trætte, tingene blev pakket i bilerne og vi begynde at køre hjem. Midt på turen kørte vi ind på en tankstation, hvor vi købte is. På hjemturen var der igen kø, men så tog vi den gamle vej hjem. Det var en rigtig god og sjov tur som aldrig vil blive glemt.